від 20 травня 2025 року №98 "Про затвердження Положення про Гусятинську субланку Чортківської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Тернопільської області"

Дата: 02.06.2025 11:25
Кількість переглядів: 8

 

ГУСЯТИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЧОРТКІВСЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

Р І Ш Е Н Н Я

20 травня 2025 року          селище Гусятин                                                 №98

 

Про затвердження Положення про Гусятинську субланку

Чортківської районної ланки територіальної

підсистеми єдиної державної системи

цивільного захисту Тернопільської області

 

У зв’язку із внесенням постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 923  «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо уточнення повноважень суб’єктів  забезпечення цивільного захисту та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» змін до постанов Кабінету Міністрів України від 09.01.2024 № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту» та від 11.03.2015 № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту» щодо уточнень повноважень суб’єктів  забезпечення цивільного захисту та з метою приведення нормативних актів у відповідність до вимог чинного законодавства, виконавчий комітет селищної ради

 

В И Р І Ш И В:

 

  1. Затвердити  Положення про Гусятинську субланку Чортківської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Тернопільської області, в новій редакції, що додається.
  2. Положення, затверджене рішенням виконавчого комітету селищної ради від 17.05.2023 року №90 «Про створення  Гусятинської субланки цивільного захисту», вважати таким, що втратило чинність.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Віктора ГУДЯ.

 

 

Селищний голова                                                                 Степан КАРПО       

 

                                                                            Додаток 
                                                                                         до рішення виконавчого комітету

Гусятинської селищної ради

від 20 травня 2025 року №98

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ
про Гусятинську субланку Чортківської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
Тернопільської області

 

1. Положення про Гусятинську субланку Чортківської районної  ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Тернопільської області (далі – Гусятинська субланка територіальної підсистеми ЄДСЦЗ) визначає основи створення, організацію, склад сил і засобів, порядок діяльності Гусятинської субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ.

2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

єдина державна система цивільного захисту (далі- ЄДСЦЗ) - сукупність органів управління, сил і засобів місцевих органів виконавчої влади, виконавчих органів територіальних громад рад, підприємств, установ та організацій, які забезпечують реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту;

субланка – сукупність органів управління, сил і засобів територіальної громади, підприємств, установ та організацій, які розташовані на відповідній території громади та забезпечують реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту; сили цивільного захисту - аварійно-рятувальні формування, спеціалізовані служби та інші формування цивільного захисту (у разі їх утворення), призначені для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій;

інші терміни вживаються у значенні, вказаному у Кодексі цивільного  захисту України, Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року №11 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 8, ст. 245).

3. Метою створення Гусятинської субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ є захист населення і об’єктів функціональної підсистеми від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, здійснення заходів цивільного захисту відповідного галузевого спрямування, зменшення матеріальних втрат у разі їх виникнення на об’єктах функціональної підсистеми, забезпечення готовності підпорядкованих сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації на території Гусятинської територіальної громади.

4. Завданнями Гусятинської субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ є:

1) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і території від надзвичайних ситуацій;

2) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;

3) планування заходів цивільного захисту;

4) забезпечення оповіщення та інформування органів управління, сил цивільного захисту та населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;

5) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;

6) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;

7) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;

8) здійснення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Гусятинської територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;

9) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим, здійснення заходів медичного забезпечення;

10) навчання населення щодо поведінки та дій у разі загрози чи виникнення надзвичайної ситуації;

11) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців Гусятинської територіальної громади, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;

12) здійснення заходів щодо створення, використання та підтримання в належному стані наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;

13) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;

14) забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;

15) проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій;

16) вжиття заходів для відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;

17) визначення територій, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування ) територій територіальної громади;

18) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;

19) інші завдання, визначені чинним законодавством України.

5. Положення про субланку територіальної підсистеми ЄДСЦЗ  затверджується органом, що її утворив.

6. Безпосереднє керівництво субланкою здійснюється посадовою особою, яка очолює орган, що створив таку субланку.

7. До складу Гусятинської субланки входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.

8. Для координації діяльності суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту функціонує місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Гусятинській селищній раді (надалі – комісія з питань ТЕБ та НС); на об’єктовому рівні - комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання.

Місцева і об’єктові комісії з питань ТЕБ та НС здійснюють свою діяльність відповідно до положень про них.

Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні, у разі потреби, утворюється спеціальна комісія з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Рішення про утворення такої комісії приймає відповідно керівник    субланки або суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації  відповідного рівня.

9. Управління Гусятинською субланкою територіальної підсистеми ЄДСЦЗ здійснюють:

на місцевому рівні – селищний голова Гусятинської територіальної громади, заступник селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, відділ військового обліку, цивільного захисту, надзвичайних ситуацій, охорони праці Гусятинської селищної ради, в частині повноважень - підрозділи Головного управління ДСНС України в області, розташовані на території Гусятинської  територіальної громади (Чортківського району); на об’єктовому рівні -  керівники суб’єктів господарювання, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до законодавства.

10. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування і забезпечення збору, обробки, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:

чергова служба Гусятинської територіальної  громади, чергові (диспетчерські) служби суб’єктів господарювання, установ і організацій (де такі передбачені штатним розписом). Порядок збору та опрацювання інформації з питань цивільного захисту населення і територій, обміну цією інформацією визначається регламентом інформаційного обміну, який затверджується розпорядженням керівника субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ - селищного голови.

11. Для забезпечення сталого управління заходами цивільного захисту та реалізації функцій, передбачених на особливий період, субланкою  територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ використовується пункт управління в приміщенні селищної ради.

12. До сил цивільного захисту Гусятинської субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ входять:

-місцевий підрозділ (частини) Головного управління ДСНС України в районі;

-комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби;

-об’єктові територіальні формування цивільного захисту;

-спеціалізовані служби цивільного захисту місцевого рівня;

-добровільні формування цивільного захисту.

13. До складу Гусятинської субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ входять спеціалізовані служби цивільного захисту, що утворюються органами управління і суб’єктами господарювання відповідно до чинного законодавства України.

14. Режими функціонування. В умовах нормальної виробничо- промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної і пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій Гусятинська ланка територіальної підсистеми ЄДСЦЗ працює в режимі повсякденного функціонування. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, в селищі та в межах окремої її території встановлюється один із таких режимів функціонування  ланки:

-повсякденного функціонування;

-підвищеної готовності;

-надзвичайної ситуації;

-надзвичайного стану.

Режим функціонування «надзвичайного стану» встановлюється Президентом України. Підставами для тимчасового введення на території Тернопільської області (Гусятинської територіальної громади) режиму підвищеної готовності є загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня.

15. Переведення Гусятинської субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ області у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту, розпорядження начальника обласної     військової адміністрації, начальника Чортківської районної військової адміністрації на особливий період.

16. Гусятинська субланка територіальної підсистеми провадить свою діяльність відповідно до плану основних заходів цивільного захисту на рік.

17. Функціонування Гусятинської субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ та проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється на основі плану цивільного захисту на особливий період Чортківського району.

18. Заходи із запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюються на основі планів реагування (дій) на надзвичайні ситуації.

19. Реагування на надзвичайні ситуації та ліквідація їх наслідків. Керівництво аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який призначається та діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України. На час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації у підпорядкування керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації переходять всі аварійно-рятувальні сили, що залучаються до ліквідації таких наслідків. Ніхто не може втручатися в діяльність керівника робіт з ліквідації надзвичайної ситуації та її наслідків. Залежно від обставин, що склалися у зоні надзвичайної ситуації, керівник робіт з ліквідації надзвичайної ситуації та її наслідків самостійно приймає рішення щодо: здійснення заходів з евакуації; зупинення діяльності суб’єктів господарювання (крім об’єктів з безперервним циклом виробництва, припинення діяльності яких може спричинити більш суттєві наслідки, ніж зупинка його роботи у разі виникнення надзвичайної ситуації), розташованих у зоні надзвичайної ситуації, та обмеження доступу населення до такої зони; залучення в установленому порядку до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт необхідних транспортних засобів, іншого майна суб’єктів господарювання, розташованих у зоні надзвичайної ситуації, аварійно-рятувальних служб, а також громадян за їх згодою; зупинення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, якщо виникла підвищена загроза життю або здоров’ю рятувальників та інших осіб, які беруть участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; необхідності прийняття інших рішень для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та забезпечення безпеки постраждалих.

Для безпосередньої організації і координації аварійно - рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації керівник робіт з ліквідації надзвичайної ситуації утворює штаб з ліквідації її наслідків, який є його робочим органом. Основну частину робіт, пов'язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням необхідної допомоги силами цивільного захисту адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташоване дане підприємство, установа чи організація, а також відповідними територіальними підрозділами ДСНС, Міноборони, МВС, МОЗ України тощо.

До виконання зазначених робіт залучаються насамперед сили функціональних підсистем територіальної підсистеми ЄДСЦЗ, до сфери управління якої належить об'єкт, на якому сталася аварія, що призвела до виникнення надзвичайної ситуації, сили цивільного захисту Гусятинської субланки територіальної підсистеми єдиної ЄДСЦЗ. Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.

У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації  залучаються додаткові сили цивільного захисту. Пошук і рятування людей здійснюються суб'єктами забезпечення цивільного захисту відповідно до компетенції. Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється відповідно до планів цивільного захисту на особливий період Чортківського району за розпорядженням начальника цивільного захисту Чортківської районної військової адміністрації. Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи здійснюються відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях, що затверджуються керівником субланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ. В порядку взаємодії до  робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій можуть залучатися військові формування та правоохоронні органи відповідно до Конституції і законів України.

До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об'єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких  робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об'єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт у автономному  режимі впродовж не менше трьох діб.

 

 

Керуючий справами

виконавчого комітету                                              Ярослав ШМОКАЛЮК


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь