від 09 квітня 2024 року № 2115 "Про затвердження Регламенту відділу «Центр надання адміністративних послуг» Гусятинської селищної ради"
ГУСЯТИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЧОРТКІВСЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ
РІШЕННЯ
09 квітня 2024 року смт Гусятин № 2115
Про затвердження Регламенту відділу «Центр
надання адміністративних послуг»
Гусятинської селищної ради
На виконання Закону України «Про адміністративні послуги», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. № 588 «Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг», розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 червня 2021 року № 574-р «Про схвалення методичних рекомендацій щодо критеріїв територіальної доступності центру надання адміністративних послуг, включаючи його територіальні підрозділи та віддалені (у тому числі пересувні) робочі місця адміністраторів», розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2024 року № 167-р «Про схвалення методичних рекомендацій щодо надання адміністративних послуг ветеранам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», керуючись статтями 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Гусятинська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Регламент відділу «Центр надання адміністративних послуг» Гусятинської селищної ради, що додається.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
Селищний голова Степан КАРПО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення селищної ради 09 квітня 2024 року № 2115
|
РЕГЛАМЕНТ
відділу «Центр надання адміністративних послуг»
Гусятинської селищної ради
1. Цей регламент визначає порядок організації роботи відділу «Центр надання адміністративних послуг» Гусятинської селищної ради (далі - центр), віддалених робочих місць центру, порядок дій працівників центру та їх взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
2. У цьому регламенті терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про адміністративні послуги».
3. Надання адміністративних послуг у центрі здійснюється з дотриманням таких принципів:
- верховенства права, у тому числі законності та юридичної визначеності;
- стабільності;
- рівності перед законом;
- відкритості та прозорості;
- оперативності та своєчасності;
- доступності інформації про надання адміністративних послуг;
- захищеності персональних даних;
- раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг;
- неупередженості та справедливості;
- доступності та зручності для суб’єктів звернення.
4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, положенням про центр та регламентом центру.
Вимоги до приміщення, в якому розміщується центр
5. Центр розміщується в центральній частині селища.
На вході до приміщення розміщуються вивіска з позначенням «Дія Центр» та «Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Гусятинської селищної ради», «Графік роботи відділу ЦНАП», які дублюються шрифтом Брайля.
Перед входом до приміщення розміщуються тактильні та контрастні позначки для людей з інвалідністю з порушеннями зору.
Вхід до приміщення центру має сходи, тому облаштований кнопкою виклику працівників центру, призначеною для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, а також місцями для тимчасового розміщення дитячих колясок.
На першому поверсі адмінбудівлі, поряд із приміщенням центру облаштовано санітарну кімнату з урахуванням потреб людей з інвалідністю, зокрема тих, що пересуваються на кріслах колісних та інших маломобільних груп населення.
На прилеглій до приміщення, у якому розташований центр, території облаштовані місця для безоплатної стоянки автомобільного транспорту суб’єктів звернення, зокрема відповідно марковане місце для автотранспортних засобів, якими керують (в яких перевозяться) люди з інвалідністю, у кількості, визначеній Законом України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».
6. У приміщенні центру здійснюється прийом, консультування, інформування та обслуговування суб’єктів звернення працівниками центру. Суб’єкти звернення мають безперешкодний доступ до центру.
7. Сектор прийому та очікування облаштовується при вході до сектору обслуговування. У ньому здійснюється загальне інформування та консультування суб’єктів звернення з питань роботи центру.
У секторі прийому та очікування розміщуються інформаційні стенди та постери (плакати) у зручному для перегляду місці, що містять актуальну, вичерпну інформацію, необхідну для одержання адміністративних послуг, інформацію щодо можливостей отримання послуг он-лайн в електронному вигляді, інформацію щодо здійснення консультування підприємців («Дія. Бізнес»), а також інформацію щодо електронного урядування та електронної демократії, розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян, цифрових інновацій та технологій.
Сектор прийому та очікування облаштований робочим місцем з комп’ютерною технікою з вільним доступом до Інтернету та забезпечений канцелярськими товарами для заповнення суб’єктами звернення необхідних документів.
Для висловлення суб’єктами звернень зауважень і пропозицій щодо якості надання адміністративних послуг у приміщенні центру наявна скринька для відгуків і пропозицій.
Для встановлення зворотного зв’язку із суб’єктами звернень в електронній формі у центрі розміщується інформація, що містить гіпертекстові посилання та QR-коди на форми-опитувальники (анкети) для оцінювання суб’єктами звернення якості наданих їм адміністративних послуг, а також у розділі «Центр надання адміністративних послуг» веб-сайту селищної ради. Зазначена інформація розміщується окремо в секторах прийому, очікування, інформування та обслуговування.
8. У секторі прийому та очікування облаштовано достатньо місць для суб’єктів звернень.
У приміщенні адмінбудівлі селищної ради забезпечено можливість оплати суб’єктами звернень адміністративного збору.
9. Сектор обслуговування утворений за принципом відкритості розміщення робочих місць. Кожне робоче місце для прийому суб’єктів звернення має інформаційну табличку із зазначенням прізвища, імені, по батькові та посади працівника центру.
10. У секторі обслуговування виокремлено робоче місце для обслуговування ветеранів війни та членів сімей ветеранів, які проживають на території Гусятинської селищної ради, з метою забезпечення доступу таких осіб до отримання послуг від одного або декількох суб’єктів надання таких послуг в одному місці за мінімальної кількості відвідувань.
11. У центрі, зокрема, і на інформаційних стендах, розміщується інформація про:
- найменування центру, його місцезнаходження та місцезнаходження віддалених робочих місць центру, номери телефонів для довідок, адресу веб-сайту, електронної пошти;
- графік роботи центру, віддалених робочих місць центру;
- перелік адміністративних послуг, які надаються через центр, віддалені робочі місця центру, та відповідні інформаційні картки адміністративних послуг;
- строки надання адміністративних послуг;
- бланки заяв та інших документів, необхідних для звернення за отриманням адміністративних послуг, а також зразки їх заповнення;
- платіжні реквізити для оплати платних адміністративних послуг;
- положення про центр;
- регламент центру;
- графік надання консультацій, прийому суб’єктів звернень суб’єктами, які забезпечують консультування та прийом у приміщеннях центру;
- інформацію щодо можливостей отримання послуг он-лайн в електронному вигляді;
- інформацію щодо електронного урядування та електронної демократії, розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян, цифрових інновацій та технологій.
Інформаційна та технологічна картки адміністративних послуг
12. Гусятинська селищна рада може вносити суб’єктові надання адміністративної послуги пропозиції щодо необхідності внесення змін до затверджених інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг (у тому числі для документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності).
13. У разі внесення змін до законодавства щодо надання адміністративної послуги суб’єкт її надання своєчасно інформує про це Гусятинську селищну раду, готує пропозиції щодо внесення змін до інформаційних та/або технологічних карток згідно із законодавством.
Робота інформаційного підрозділу центру
14. Гусятинською селищною радою забезпечено роботу веб-сайту, на якому наявний окремий розділ про діяльність центру та інша корисна для суб’єктів звернення інформація.
15. З метою забезпечення зручності та оперативності обслуговування суб’єктів звернення у центрі, на віддалених робочих місцях центру вжито заходи для запобігання утворенню черги, а у разі її утворення - для керування чергою.
16. У центрі, його віддалених робочих місцях може здійснюватися попередній запис суб’єктів звернення на прийом до працівника на визначену дату та час. Попередній запис може здійснюватися шляхом особистого звернення до центру або посередництвом телефонного зв’язку.
Прийняття заяви та інших документів у центрі
17. Прийняття від суб’єкта звернення заяви та інших документів, необхідних для надання адміністративної послуги (далі - вхідний пакет документів) та повернення документів з результатом надання адміністративної послуги (далі - вихідний пакет документів) здійснюється виключно в центрі або віддалених робочих місцях центру.
За рішенням Гусятинської селищної ради окремі завдання адміністратора, пов’язані з отриманням вхідного пакета документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, виконує староста.
У випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення працівник центру складає заяву в електронній формі, друкує її та надає суб’єкту звернення для перевірки та підписання.
Прийняття заяв для отримання адміністративних послуг від фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, здійснюється незалежно від реєстрації їх місця проживання, крім випадків, передбачених законом.
Заяви від юридичних осіб приймаються за місцезнаходженням таких осіб або у випадках, передбачених законом, за місцем провадження діяльності або місцезнаходженням відповідних об’єктів, якщо інше не встановлено законом.
18. Прийняття від суб’єктів господарювання заяви про видачу документів дозвільного характеру та документів, що додаються до неї, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства, видача (переоформлення, анулювання) документів дозвільного характеру, які оформлені дозвільними органами, та зареєстрованих декларацій здійснюються відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
19. Суб’єкт звернення має право подати вхідний пакет документів у центрі, віддаленому робочому місці центру особисто, через представника (законного представника), надіслати його поштою (рекомендованим листом з описом вкладення) або у випадках, передбачених законом, за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.
Заява для отримання адміністративної послуги в електронній формі подається через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
20. У разі коли вхідний пакет документів подається представником (законним представником) суб’єкта звернення, пред’являються документи, що посвідчують особу представника та засвідчують його повноваження.
21. Працівник центру перевіряє відповідність вхідного пакета документів для отримання адміністративної послуги, у разі потреби надає допомогу суб’єктові звернення в заповненні бланка заяви. У разі коли суб’єкт звернення припустився неточностей або помилки під час заповнення бланка заяви, працівник центру повідомляє суб’єктові звернення про відповідні недоліки та надає необхідну допомогу в їх усуненні.
22. Працівник центру під час отримання вхідного пакета документів з’ясовує прийнятний для суб’єкта звернення спосіб його повідомлення про результат надання адміністративної послуги.
23. Працівник центру здійснює реєстрацію вхідного пакета документів шляхом внесення даних до журналу реєстрації (у паперовій та/або електронній формі). Після внесення даних справі присвоюється номер, за яким здійснюється її ідентифікація.
24. Після реєстрації вхідного пакета документів працівник центру формує справу у паперовій та/або електронній формі та в разі потреби здійснює її копіювання та/або сканування.
25. Інформацію про вчинені дії працівник центру вносить до листа про проходження справи у паперовій та/або електронній формі (у випадку потреби).
Опрацювання справи (вхідного пакета документів)
26. Після вчинення дій, передбачених пунктами 19-25 цього регламенту, працівник центру зобов’язаний невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з урахуванням графіка роботи суб’єкта надання адміністративної послуги, надіслати (передати) вхідний пакет документів суб’єктові надання адміністративної послуги, до компетенції якого належить питання прийняття рішення у справі.
27. Контроль за дотриманням суб’єктами надання адміністративних послуг строків розгляду справ та прийняття рішень здійснюється працівниками центру.
28. Суб’єкт надання адміністративної послуги зобов’язаний:
- своєчасно інформувати центр про перешкоди у дотриманні строку розгляду справи та прийнятті рішення, інші проблеми, що виникають під час розгляду справи;
- надавати інформацію на усний або письмовий запит (у тому числі шляхом надсилання на адресу електронної пошти) працівника центру про хід розгляду справи.
У разі виявлення факту порушення вимог законодавства щодо розгляду справи (строків надання адміністративної послуги тощо) працівник центру невідкладно інформує про це керівника центру.
Передача вихідного пакета документів суб’єктові звернення
29. Суб’єкт надання адміністративної послуги невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня після оформлення результату надання адміністративної послуги, формує вихідний пакет документів та передає його до центру, віддаленого робочого місця центру.
30. Працівник центру невідкладно у день надходження вихідного пакета документів повідомляє про результат надання адміністративної послуги суб’єктові звернення.
31. Вихідний пакет документів передається суб’єктові звернення особисто під підпис (у тому числі його представникові (законному представникові)) у разі пред’явлення документа, що посвідчує особу та/або засвідчує його повноваження, або у випадках, передбачених законодавством, передається в інший прийнятний для суб’єкта звернення спосіб.
32. У разі незазначення суб’єктом звернення зручного для нього способу отримання вихідного пакета документів та/або його неотримання в центрі протягом трьох місяців, відповідні документи передаються суб’єкту надання адміністративних послуг для архівного зберігання.
33. У разі коли адміністративна послуга надається невідкладно, працівник центру реєструє інформацію про результат розгляду справи в журналі (у паперовій та/або електронній формі), негайно формує вихідний пакет документів та передає його суб’єктові звернення.
34. Відповідальність за несвоєчасне та неналежне надання адміністративних послуг несуть суб’єкти надання таких послуг та в межах повноважень працівники центру.
35. У разі надання адміністративної послуги за допомогою державних реєстрів інформація про послугу зберігається у відповідному реєстрі.
Усі матеріали справи зберігаються у суб’єкта надання адміністративної послуги.
36. Суб’єкт звернення може відкликати свою заяву про надання адміністративної послуги до моменту прийняття рішення у справі, крім випадків, визначених законодавством.
Працівник центру невідкладно у день надходження заяви здійснює її реєстрацію та невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня, передає суб’єкту надання адміністративної послуги, якому передано вхідний пакет документів щодо даної справи.
Суб’єкт надання адміністративної послуги невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня після отримання заяви про відкликання, повертає оригінали документів, подані для надання адміністративної послуги, до центру.
Працівник центру невідкладно у день надходження оригіналів документів від суб’єкта надання адміністративної послуги повідомляє про це суб’єкт звернення.
Особливості діяльності віддалених робочих місць центру
37. З метою забезпечення створення зручних та доступних умов отримання адміністративних послуг суб’єктами звернень утворено віддалені робочі місця центру у 9 старостинських округах громади.
Віддалені робочі місця центру розміщуються на першому або другому поверсі будівлі за умови створення належних умов для безперешкодного доступу для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до такої будівлі.
Приміщення, де розміщені віддалені робочі місця центру облаштовуються місцями для очікування суб’єктами звернень.
Особливості діяльності пересувного віддаленого робочого місця адміністратора
38. Для виїзного надання адміністративних послуг суб’єктам звернення утворене пересувне віддалене робоче місце адміністратора центру типу «Мобільний адміністратор» із застосуванням спеціального автоматизованого комплексу «Мобільний кейс».
У приміщеннях, де розміщені віддалені робочі місця центру, або на пересувному віддаленому робочому місці адміністратора центру забезпечується розміщення актуальної, вичерпної інформації, необхідної для одержання адміністративних послуг.
39. Обслуговування за допомогою пересувного віддаленого робочого місця адміністратора центру типу «Мобільний адміністратор» із застосуванням спеціального автоматизованого комплексу «Мобільний кейс» проводиться працівником центру за місцем проживання/перебування суб’єкта звернення (житло, заклад охорони здоров’я, заклад соціального захисту тощо) за допомогою ручного мобільного комплекту програмних та технічних засобів із вільним доступом до мережі Інтернет;
Формування комплекту програмних та технічних засобів, що використовуються на пересувному віддаленому робочому місці адміністратора, здійснюється залежно від адміністративних послуг, які надаються на такому робочому місці.
Захист інформації на пересувному віддаленому робочому місці адміністратора здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
40. Гусятинська селищна рада визначає порядок роботи пересувного віддаленого робочого місця адміністратора та перелік категорій суб’єктів звернення, яким можуть надаватися адміністративні послуги.
41. Сервіс «Мобільний адміністратор» застосовується для надання адміністративних послуг та видачі результатів їх надання (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення) маломобільним групам населення.
Органом, що утворив центр, можуть бути визначені інші категорії суб’єктів звернення, яким можуть надаватися адміністративні послуги за допомогою сервісу «Мобільний адміністратор».
42. Складення (уточнення) маршруту та графіка роботи пересувного віддаленого робочого місця адміністратора здійснюється на підставі заяв про надання відповідного сервісу. Якщо у роботі пересувного віддаленого робочого місця адміністратора беруть участь представники суб’єктів надання адміністративних послуг, маршрут та графік роботи погоджується із зазначеними суб’єктами.
Інформація про маршрут та графік роботи пересувного віддаленого робочого місця адміністратора повинна своєчасно оновлюватися та бути доступною для населення, яке обслуговується на ньому.
43. Заяви про надання відповідного сервісу подаються до центру, віддалених робочих місць центру суб’єктами звернення, їх представниками, родичами, особами, які здійснюють догляд за ними або проживають разом з ними, а також старостами, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту, іншими закладами та установами, де проживають/перебувають суб’єкти звернення, одним із таких способів:
1) в усній формі - у разі відвідування центру, віддаленого робочого місця центру або подання заяви за телефоном;
2) у паперовій формі - у разі надсилання заяви поштою.
44. Про застосування сервісу «Мобільний адміністратор» працівник центру невідкладно повідомляє особі, яка подала заяву, а за наявності обґрунтованих причин - у строк не пізніше наступного робочого дня з дня отримання заяви у спосіб, вказаний нею в заяві.
У разі потреби працівник центру звертається до суб’єкта звернення або особи, яка подала заяву, для уточнення відомостей, зазначених у ній.
45. Візит працівника центру до суб’єктів звернення із застосуванням сервісу «Мобільний адміністратор» здійснюється відповідно до графіка роботи, визначеним розпорядженням селищного голови, на службовому транспорті.
Про свій візит адміністратор попереджає суб’єкта звернення або особу, яка подала заяву про надання відповідного сервісу.
46. Сервіс «Мобільний адміністратор» не застосовується за наявності наступних підстав:
1) суб’єкт звернення не належить до категорій осіб, обслуговування яких проводиться із застосуванням сервісу;
2) послуга не включена до переліку адміністративних послуг, що надаються на пересувному віддаленому робочому місці адміністратора;
3) суб’єкт звернення проживає/перебуває за межами території Гусятинської селищної ради, яка обслуговується пересувним віддаленим робочим місцем адміністратора.
47. Прийняття та опрацювання вхідного пакета документів, а також повернення вихідного пакета документів здійснюється відповідно до вимог цього регламенту.
Секретар Гусятинської селищної ради Ігор ЛИСАК
« повернутися до розділу «Позачергова сесія 8 скликання 09 квітня 2024 року»