Про внесення змін до Статуту Гусятинського центру дитячої та юнацької творчості та затвердження його у новій редакції

Дата: 30.11.2023 15:46
Кількість переглядів: 36

 

ГУСЯТИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЧОРТКІВСЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ

ДВАДЦЯТЬ ВОСЬМА СЕСІЯ

 

РІШЕННЯ

 

22 листопада 2023 року                      смт Гусятин                                          №1988

 

 

Про внесення змін до Статуту

Гусятинського центру дитячої

та юнацької творчості та затвердження

його у новій редакції

 

 Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, громадських формувань», керуючись Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», з метою забезпечення належної діяльності закладу, приведення установчих документів закладу позашкільної освіти у відповідність до вимог чинного законодавства, Гусятинська селищна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Внести зміни до статуту Гусятинського центру дитячої та юнацької творчості, виклавши його в новій редакції (додається).

          2. Уповноважити начальника відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради затвердити статут закладу освіти в новій редакції.

          3. Доручити керівнику закладу освіти здійснити державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідно до вимог чинного законодавства.

          4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, охорони здоров’я, культури, молоді, фізкультури і спорту.

 

Селищний голова                                                           Степан  КАРПО

 

 

 

Додаток

рішення селищної ради

22 листопада 2023 року № 1988

 

 

 

 

СТАТУТ

Гусятинського центру дитячої та юнацької творчості  (ГЦДЮТ)

(нова редакція)

 

смт Гусятин, 2023 рік

 

 

І. Загальні положення.

    1.  Цей Статут розроблений на підставі Конституції України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про позашкільну освіту», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад».
    2.  Гусятинський центр дитячої та юнацької творчості (ГЦДЮТ) – це заклад позашкільної освіти.
    3.  Гусятинський центр дитячої та юнацької творчості є комунальним закладом, майно якого є комунальною власністю Гусятинської селищної ради та закріплюється за ним на праві оперативного управління.
    4. Юридична адреса Гусятинського центру дитячої та юнацької творчості:

48201

Тернопільська область

Чортківський район

селище Гусятин

Проспект Незалежності, 6

    1.  Гусятинський центр дитячої та юнацької творчості (далі – заклад позашкільної освіти) є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп.
    2.  Засновник закладу позашкільної освіти – Гусятинська селищна рада (далі – Засновник), а Уповноважений орган управління – відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради (далі – Уповноважений орган управління). Заклад у своїй діяльності підпорядковується відділу освіти, сім’ї, молоді  та спорту Гусятинської селищної ради, який здійснює управління та контроль за освітнім процесом закладу.
    3.  Фінансування закладу, затвердження кошторису, штатного розпису, матеріально-технічне забезпечення, обладнання, матеріальне забезпечення гурткової і клубної роботи, організація будівництва і роботи приміщень проводиться із бюджету Гусятинської селищної ради через відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради.
    4.  Головною метою закладу позашкільної освіти є: здійснення навчання і виховання громадян у позаурочний та позанавчальний час.
    5. Головними завданнями позашкільної освіти є:
  • виховання громадянина України;
  • вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
  • виховання у вихованців поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
  • виховання у вихованців патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей, українського народу, а також інших націй і народів;
  • виховання у вихованців шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
  • створення умов для творчості, інтелектуального духовного і фізичного розвитку вихованців;
  • формування у вихованців свідомого й відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки, задоволення культурно-освітніх потреб вихованців, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
  • задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
  • пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців;
  • вдосконалення фізичного розвитку вихованців;
  • організація дозвілля вихованців, пошук його нових форм;
  • профілактика бездоглядності, правопорушень;
  • виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;
  • формування здорового способу життя вихованців;
  • здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.
    1.  Заклад позашкільної освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерствами освіти і науки України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, наказами відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради а також Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим  постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. № 433, і власним Статутом.
    2.  Заклад позашкільної освіти є юридичною особою, самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої чинним законодавством, зокрема Законом України "Про позашкільну освіту", постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад» та власним Статутом.
    3.  Заклад позашкільної освіти несе відповідальність за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.
    1.  У закладі позашкільної освіти визначена українська мова навчання.
    2.  Заклад позашкільної освіти має право:
  • проходити в установленому порядку державну атестацію;
  • визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із засновником;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні, навчальні плани, програми;
  • проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
  • організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
  • встановлювати форми морального і матеріального заохочення учасникам освітнього процесу;
  • бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним законодавством та власним Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних та фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження;
  • розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих і культурних підрозділів;
  • спрямовувати власні надходження на будівництво або благоустрій соціально-побутових об’єктів.
    1.  У закладі позашкільної освіти можуть функціонувати методичні ради, методичні об’єднання, відділи, відділення, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.
    2.  Методичні об’єднання створюються у позашкільному навчальному закладі для координації науково-методичної, організаційної та практичної діяльності закладу з питань здобуття вихованцями позашкільної освіти за різними напрямами.
    3.  Відділи створюються у закладі позашкільної освіти за наявності груп одного або кількох споріднених напрямів.
    4.  Відділення створюються у закладі позашкільної освіти за видами гуртків, секцій та інших творчих об’єднань або за напрямами позашкільної освіти.
    5.  Медичне обслуговування вихованців та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюється КНП «Гусятинський ЦПМСД» Гусятинської селищної ради.
    6.  Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

 

 

ІІ. Організація освітнього процесу.

    1.  Заклад позашкільної освіти проводить освітню, інформаційно-методичну, організаційно-масову, навчально-тренувальну та спортивну роботу.
    2.  Заклад позашкільної освіти планує свою роботу самостійно відповідно до річного плану. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу позашкільної освіти, визначаються перспективи його розвитку.
    3. План роботи затверджується на педагогічній раді і погоджується з відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради.
    4.  Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад гуртків та режим роботи.
    5.  Освітній процес у закладі позашкільної освіти здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджуються центральними органами виконавчої влади, а також за  навчальними планами і програмами, затвердженими відповідними місцевими органами виконавчої влади.
    6.  Педагогічні працівники закладу позашкільної освіти мають право складати експериментальні навчальні плани з урахуванням типового навчального плану у погоджені з засновником.
    7.  Індивідуальне навчання в закладі позашкільної освіти проводити відповідно до порядку, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
    8.  Заклад позашкільної освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання з шестиденним робочим тижнем.
    9.  Навчання вихованців у закладі позашкільної освіти здійснюється в одновікових і різновікових об’єднаннях за інтересами (гурток, студія, секція, клуб, ансамбль, гурт, театр тощо). Вище згадані об’єднання класифікуються за трьома рівнями: початковий, основний, вищий.
    10.  Гурток – це об’єднання вихованців відповідно до їх нахилів, здібностей, інтересів до конкретного виду діяльності з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я.
    11.  Група – це складова гуртка, відділу, відділення або іншого творчого об’єднання одного профілю.
    12.  Секція – це об’єднання вихованців для проведення дослідницької, пошукової та експериментальної роботи з різних проблем науки, техніки, мистецтва, а також за спортивно-технічним, туристсько-краєзнавчим або іншим напрямом діяльності.
    13.  Студія – це об'єднання вихованців з різних видів або жанрів мистецтва: музичного, вокально-хорового, театрального, хореографічного, фольклорного, фольклорно-етнографічного, акторського, образотворчого, декоративно-ужиткового, кіно -, відео -, фотоаматорського літературно-творчого, композиторського.
    14.  Освітній процес в закладі позашкільної освіти здійснюється диференційовано. Диференціація навчання і виховання в творчих об’єднаннях передбачає варіантність його способів, темпу, адаптації й обсягу завдань відповідно до індивідуальних можливостей дітей, їх вікових особливостей, тощо з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, читання, вікторина, концерт, змагання, навчально-тренувальні заняття, репетиція, похід, екскурсія, практична робота в майстерні, на природі.
    15.  Навчання може вестися як за програмою одного, двох профілів, так і за комплексними, авторськими, експериментальними програмами, індивідуально, по групах або об’єднаннях.  Ведеться також індивідуальна робота з творчо обдарованими дітьми, дітьми з інвалідністю.
    16.  Чисельний склад гуртків, груп, об’єднань, студій, ансамблів, секцій, клубів, гуртків, театрів та інших творчих об’єднань визначається відповідно до нормативних документів та навчальних програм. Їх середня наповнюваність складає від 10 до 25 вихованців. Наповнюваність окремих груп та інших творчих об'єднань установлює директор закладу позашкільної освіти залежно від профілю, навчальних планів, програм та можливостей організації  освітнього процесу, рівня майстерності вихованців і становить не більш як 25 вихованців.
    17.  Прийом до закладу позашкільної освіти може здійснюватись протягом навчального року (залежно від комплектування груп, гуртків та інших творчих об’єднань) за бажанням дітей і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на без конкурсній основі так і за конкурсом, умови якого розробляються закладом позашкільної освіти.

Прийом вихованців до закладу позашкільної освіти для здобуття професійної, спеціальної освіти здійснюється на підставі заяв батьків або осіб, які їх замінюють.

    1.  Для зарахування учнів до спортивно-технічних, туристичних, хореографічних об’єднань потрібна довідка медичного закладу про те, що в них немає протипоказань для занять у закладі позашкільної освіти.
    2.  До закладу позашкільної освіти зараховуються вихованці, учні віком від 3 до 18 років.
    3.  Навчальний рік у закладі позашкільної освіти починається з 1 вересня поточного року, закінчується 31 травня наступного року. Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання.

Навчальні заняття організовуються за семестровою структурою:

І семестр з 15.09 по 31.12.

ІІ семестр з 01.01 по 31.05.

    1.  Новоприйнятий керівник гуртка має два тижні на набір навчальних груп, складання навчальних планів, організацію робочих місць.
    2.  У канікулярні, святкові та вихідні дні заклад позашкільної освіти може працювати за окремим планом, затвердженим директором.
    3.  У літній період освітній процес закладу позашкільної освіти здійснюється за окремим планом і передбачає роботу гуртків, секцій, клубів, творчих об’єднань безпосередньо в закладі, організацію профільних таборів, змін, участь у роботі оздоровчих таборів (за угодою), під час екскурсій, тощо.
    4.  З урахуванням регіональних особливостей, кліматичних умов, профілю закладу позашкільної освіти за погодженням з відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради може змінюватись структура закладу позашкільної освіти.

При цьому залишається незміною загальна кількість навчальних годин відповідно до типових навчальних планів.

    1.  Педагогічні працівники закладу позашкільної освіти в літній період залучаються до роботи по підготовці навчально-матеріальної бази, приміщень, ремонт обладнання, виготовлення дидактичного матеріалу.
    2.  Тривалість одного заняття визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців:

від 3 до 6 років – 30 хв.

від 6 до 7 років – 35 хв.

іншого віку – 45 хв.

Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання і визначаються режимом щоденної роботи закладу позашкільної освіти.

    1.  Гуртки, групи та інші творчі об'єднання закладу позашкільної освіти класифікуються за трьома рівнями:
  • початковий – діяльність яких спрямована  на загальний розвиток вихованців, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;
  • основний рівень – розвиває інтереси вихованців, дає їм знання, практичні уміння та навички, задовольняє потреби у професійній орієнтації;
  • вищий рівень – об’єднує здібних і обдарованих вихованців за інтересами.
    1. Для занять гуртків початкового, основного та вищого рівнів  навчання всіх профілів передбачається  4, 6, 8, 10 академічних годин на тиждень. Максимальна тривалість занять із всім складом та індивідуально в оркестрах, музичних, вокальних і хорових гуртках не повинна перевищувати 10 годин на тиждень. Для проведення об’єднаних репетицій у колективах художньої самодіяльності може виділятись до 4 годин на тиждень. Початок і закінчення занять, заходів, визначаються внутрішнім розпорядком роботи установи, адміністрацією в погодженні з відділом освіти ,сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради.
    2.  У закладі позашкільної освіти встановлюється така тривалість перерв між заняттям одного гуртка 5 хв., між різними гуртками 10 хвилин.

В період індивідуальних, спортивно-ігрових занять, змагань, походів, екскурсій, занять на відкритому повітрі перерви влаштовуються на розсуд керівника гуртка.

    1.  Розклад занять складається з урахуванням раціонального розподілу вільного часу і зайнятості учнів у школах, інших закладах освіти з урахуванням вікових можливостей і санітарно-гігієнічних умов.
    2.  Заклад позашкільної освіти проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп та інших творчих об’єднань.
    3.  З метою удосконалення системи навчання та виховання створюється методична рада, або інший орган до складу якого входять педагогічні працівники закладу та інші учасники освітнього процесу.
    4.  Згідно з рішенням засновника заклад позашкільної освіти може надавати інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, закладам освіти громади, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
    5.  З метою визначення практичної підготовки вихованців, заклад позашкільної освіти проводить організаційно-масову роботу у формі конференцій, концертів, змагань, походів, екскурсій, експедицій, навчально-тренувальних  зборів та інших форм. Для подальшого розвитку інтересів та нахилів вихованців, підтримки їхніх професійних навичок заклад позашкільної освіти за умови дотримання правил охорони праці й техніки безпеки може організовувати виконання замовлень  на виготовлення продукції установами та організаціями.
    6.  Забороняється використовувати приміщення закладу позашкільної освіти не за призначенням, а також розміщувати в ньому інші організації.
    7.  За успіхи в освітньому процесі встановлюються форми морального і матеріального заохочення в межах коштів, передбачених на ці цілі.

 

ІІІ. Учасники освітнього процесу.

    1.  Учасниками освітнього процесу в закладі є:
  • вихованці;
  • директор;
  • педагогічні працівники, психологи,спеціалісти залучені до освітнього процесу;
  • батьки  або особи, які їх замінюють;
  • представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь в освітньому процесі.
    1.  Права і обов’язки вихованців, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
    2.  Вихованці мають право:
  • на здобуття позашкільної освіти відповідно до їхніх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
  • на добровільний вибір виду діяльності;
  • на навчання у кількох гуртках, групах та інших творчих об’єднаннях закладу;
  • на безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
  • на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною та оздоровчою базою закладу;
  • на участь в різних видах навчальної та науково-практичної роботи, у конференціях, олімпіадах, змаганнях, виставках, конкурсах та інших масових закладах;
  • на представлення в органі громадського самоврядування закладу освіти;
  • на вільне вираження поглядів, переконань;
  •  на  захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їхні права, принижують честь і гідність.
    1.  Вихованці зобов’язані:
  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;
  • підвищувати загальний, культурний рівень, дотримуватись морально-етичних норм;
  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;
  • дбайливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
  • дотримуватись вимог Статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.
    1.  Педагогічними працівниками закладу позашкільної освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, або іншу фахову освіту належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я, який дозволяє виконувати професійні обов’язки.
    2.  Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників здійснює директор закладу позашкільної освіти згідно чинного Законодавства України про працю, Закону України про позашкільну освіту та інших законодавчих актів.
    3.  Педагогічні працівники закладу мають право на:
  • захист професійної честі, гідності;
  • внесення керівництву закладу та органам управління освіти пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу;
  • подання на розгляд керівництву закладу та педагогічної ради пропозиції про моральне та матеріальне заохочення вихованців, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у закладі;
  • вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
  • участь в роботі рад, нарад, зборів, інших органів самоврядування закладу, заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;
  • проведення в установленому порядку дослідно-експериментальної, пошукової роботи;
  • вибір педагогічно-обгрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями;
  • дострокову атестацію з метою отримання відповідної категорії і педагогічного звання;
  • отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років;
  • соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;
  • об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
    1.  Педагогічні працівники закладу зобов’язані:
  • виконувати навчальні плани та програми;
  • надавати знання, формування вміння й навички з різних напрямів позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців;
  • сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців відповідно до їхніх нахилів та запитів, а також збереження здоров'я;
  • визначати мету та конкурсні завдання позашкільної освіти вихованців, обирати адекватні засоби їх реалізації;
  • здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями морально-етичних норм  поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, вимог інших документів, що регламентують організацію освітнього процесу;
  • дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованців, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
  • виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;
  • берегти здоров'я вихованців, захищати їхні інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;
  • виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
  • постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
  • вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, плани роботи, тощо);
  • виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
  • дотримуватись вимог Статуту закладу, виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов’язки;
  • брати участь у роботі педагогічної ради;
  • виконувати накази та розпорядження керівника закладу, органів державного управління, до сфери яких належить заклад.
    1.  Керівники гуртків, груп та інших творчих об’єднань закладу працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором і погодженого з уповноваженим трудового колективу.
    2.  Обсяг педагогічного навантаження визначається директором закладу згідно із законодавством. Перерозподіл та зміну педагогічного навантаження протягом навчального року здійснює директор,  у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачаються робочим навчальним планом, а також за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
    3. Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків, секцій, студій, клубів, творчих об'єднань позашкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності, становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження. Оплата інших видів педагогічної діяльності здійснюється в такому співвідношенні до тарифної ставки:

завідування майстернями – 15-20 %;

завідування навчальними кабінетами, відділами, відділеннями – 10-15 %;

завідування паспортизованими музеями – 15-20 %.

    1.  Обсяг педагогічного навантаження працівників визначається на підставі законодавства директором лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців  в заклад позашкільної освіти протягом навчального року або за  письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства про працю.

    1.  Педагогічні працівники закладу підлягають атестації, як правило, один раз на 5 років відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
    2.  Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
    3.  Батьки вихованців та особи, що їх замінюють, мають право:
  • обирати і бути обраними до батьківських комітетів й органів громадського самоврядування закладу;
  • звертатися до органів управління освітою, керівника закладу та органу громадського самоврядування з питань навчання та виховання дітей;
  • приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності закладу;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
  • захищати законні інтереси вихованців в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних судових органах.
    1.  Представники громадськості мають право:
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі позашкільної освіти;
  • керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками;
  • сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу позашкільної освіти;
  • проводити консультації для педагогічних працівників;
  • брати участь в організації освітнього процесу.
    1.  Представники громадськості зобов’язані:
  • дотримуватись Статуту закладу позашкільної освіти;
  • виконувати накази та розпорядження керівника закладу позашкільної освіти, рішення органів громадського самоврядування;
  • захищати вихованців від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

ІV. Управління закладом позашкільної освіти.

    1.  Управління закладом позашкільної освіти здійснюється його засновником та відділом освіти ,сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради.

Безпосереднє керівництво закладом позашкільної освіти здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як 3 роки, успішно пройшов підготовку та атестацію керівних кадрів освіти в порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

Директор  закладу позашкільної освіти призначається  і звільняється  з посади відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради.

Призначення та звільнення педагогічних працівників здійснюється директором з дотриманням чинного законодавства.

Директор закладу позашкільної освіти:

  • організовує керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує освітній процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює належні умови для здобуття вихованцями позашкільної освіти;
  • забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує право вихованців на захист їх від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками в установлений термін обов’язкового медичного огляду і несе за це відповідальність;
  • представляє навчальний заклад у всіх підприємствах, установах та організаціях та відповідає перед засновником за результати діяльності закладу;
  • розпоряджається в установленому порядку майном установи і коштами;
  • організовує виконання кошторису, доходів і видатків закладу освіти, укладає угоди з юридичними та фізичними особами, в установленому порядку, відкриває рахунки в установах банку або органах Державного казначейства;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодженням із уповноваженим трудового колективу затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників закладу позашкільної освіти;
  • дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб в освітньому процесі;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади;
  • установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам відповідно до чинного законодавства;
  • застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників закладу позашкільної освіти;
  • затверджує посадові обов’язки працівників закладу.
    1.  У закладі позашкільної освіти створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор закладу позашкільної освіти.

    1.  Педагогічна рада розглядає питання:
  • удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу, планування та режиму роботи закладу позашкільної освіти;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження в освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • створює у разі потреби експертні та консультаційні комісії за напрямами роботи;
  • дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;
  • щодо поліпшення діяльності закладу, утворення нових гуртків, груп та інших творчих об’єднань;
  • порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників.
    1.  Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу позашкільної освіти. Кількість засідань визначається її доцільністю, але вони не можуть відбуватися рідше, ніж двічі на рік.

Члени педагогічної ради мають право вносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

    1.  Органом громадського самоврядування закладу позашкільної освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегатами загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

  • працівники закладу позашкільної освіти – зборами трудового колективу;
  • вихованці закладу позашкільної освіти – зборами гуртківців;
  • батьків, представників громадськості – батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів від працівників позашкільного навчального закладу – 3, вихованців – 3, батьків і представників громадськості – 3. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

4.6.    У період між загальними зборами діє рада закладу позашкільної освіти. На основі "Примірного положення про Раду загальноосвітнього навчального закладу", затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27.03.2001р. № 159.осів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради закладу позашкільної освіти, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу освіти, засновник. Загальні збори:

  • обирають раду закладу позашкільної освіти, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
  • заслуховують звіт директора і голови ради закладу позашкільної освіти;
  • розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності закладу позашкільної освіти;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу позашкільної освіти;
  • приймають рішення про стимулювання праці директора та інших педагогічних працівників.

 

 

4.7. У закладі позашкільної освіти за рішенням загальних зборів або ради закладу позашкільної освіти може створюватися і діяти піклувальна рада.

4.8.  У закладі позашкільної освіти можуть створюватись учнівські та вчительські організації, батьківський комітети, тощо,  що діють відповідно до чинного законодавства України.

 

V. Матеріально-технічна база.

    1.  Матеріально-технічна база закладу позашкільної освіти включає приміщення, споруди, землю, обладнання, засоби зв’язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, інші матеріальні цінності, що перебуває в його користуванні.
    2. Для проведення навчально-виховної, навчально-тренувальної та спортивної роботи закладам позашкільної освіти надаються в користування (оренду) спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі, приміщення закладів загальної середньої, професійно-технічної освіти, навчально-виробничі комбінати та інші заклади безоплатно або на пільгових умов. Порядок надання зазначених об’єктів у користування (оренду) визначається відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.

5.3. Майно закладу позашкільної освіти належить йому на праві оперативного управління.

5.4. Заклад позашкільної освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

 

VІ. Фінансово-господарська діяльність.

    1.  Фінансово-господарська діяльність закладу позашкільної освіти проводиться відповідно до законодавства та Статуту закладу.
    2.  Фінансування закладу позашкільної освіти здійснюється за рахунок коштів засновника.
    3.  Додатковими джерелами формування коштів закладу позашкільної освіти є:
  • кошти отримані за надання платних послуг відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та у порядку, встановленому Міністерством освіти України;
  • кошти гуманітарної допомоги;
  • добровільні грошові внески, матеріальні цінності підприємств, установ, організацій та окремих громадян;
  • інші надходження.
    1.  Заклад позашкільної освіти у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:

 - розпоряджатися коштами господарської та іншої діяльності відповідно до статуту;

 - користуватися земельними ділянками, на яких він розташований;

- розвивати власну матеріальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, профільних таборів, туристичних баз;

- володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та статуту;

 - виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та статуту закладу позашкільної освіти.

    1.  Майно закладу може вилучатися засновником лиш за умови подальшого використання цього майна та коштів, отриманих від його реалізації, на розвиток позашкільної освіти в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
    2.  Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в закладі позашкільної освіти визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади.

За рішенням Гусятинської селищної ради бухгалтерський облік здійснюється через бухгалтерію відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради.

    1.  Звітність про діяльність закладу позашкільної освіти встановлюється відповідно до законодавства.

 

VІІ. Міжнародне співробітництво.

    1.  Заклад позашкільної освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.
    2.  Заклад позашкільної освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з іншими закладами позашкільної освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

 

VІІІ. Контроль за діяльністю закладу освіти.

    1. Державний контроль за діяльністю закладу позашкільної освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
    2. Державний контроль здійснюється Міністерством освіти і науки України, засновником та відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської селищної ради.
    3. Роботу внутрішньої системи забезпечення якості освіти організовує керівник закладу позашкільної освіти (відповідно до частини 3 статті 26 Закону України "Про освіту").

 

ІХ. Внесення змін та доповнень до статуту.

9.1. Зміни до Статуту вносяться в новій редакції в установленому законодавством порядку.

9.2.  Зміни до Статуту підлягають перереєстрації в порядку, встановленому для його реєстрації.

9.3. Зміни та доповнення до Статуту набувають юридичної сили з моменту їх державної реєстрації згідно з чинним законодавством.

 

Х. Реорганізація або ліквідація закладу позашкільної освіти.

10.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу позашкільної освіти приймає засновник. Реорганізація закладу позашкільної освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом позашкільної освіти.

10.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу позашкільної освіти, виявляється його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

 

 

Секретар селищної ради                                                                 Ігор ЛИСАК


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь