Про звернення депутатів Гусятинської селищної ради до Міністра інфраструктури України, голови правління АТ «Укрзалізниця», директора з пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця», директору філії «Пасажирська компанія АТ «Укрзалізниця»», депутатів
Проєкт
ГУСЯТИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ГУСЯТИНСЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
VIII СКЛИКАННЯ
IIІ. СЕСІЯ
ПЕРШЕ ЗАСІДАННЯ
РІШЕННЯ
від 24 лютого 2021 року № 341/01-38
Про звернення депутатів
Гусятинської селищної ради
до Міністра інфраструктури України,
голови правління АТ «Укрзалізниця»,
директора з пасажирських перевезень
АТ «Укрзалізниця», директору філії
«Пасажирська компанія АТ «Укрзалізниця»»,
депутатів Тернопільської обласної ради,
народного депутата України
Люшняка М.В. стосовно відновлення прямого
залізничного пасажирського сполучення
«Київ – Городок (станція Вікторія) – Гусятин»
Враховуючи звернення мешканців Гусятинської територіальної громади щодо відновлення прямого залізничного сполучення з м. Київ, керуючись статтею 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Гусятинська селищна рада
ВИРІШИЛА:
- Загальному відділу апарату селищної ради направити рішення до вказаних адресатів.
- Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря селищної ради Ігоря ЛИСАКА.
Гусятинський селищний голова Степан КАРПО
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Гусятинської селищної ради Тернопільської області до Міністра інфраструктури України, голови правління АТ «Укрзалізниця», директора з пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця», директора філії «Пасажирська компанія АТ «Укрзалізниця»», депутатів Тернопільської обласної ради, народного депутата України Люшняка М.В. стосовно відновлення прямого залізничного пасажирського сполучення «Київ – Городок (станція Вікторія) – Гусятин»
Протягом останніх 9 років, місто Гусятин позбавлене пасажирського залізничного сполучення з Хмельницьким, Вінницею та Києвом. Востаннє залізничне сполучення міста Гусятин забезпечувалось пасажирським поїздом № 639/640 Хмельницький – Гусятин, який по суті складався з причіпних вагонів «Київ – Гусятин» який на ділянці від Хмельницького до Гусятина слідував окремим поїздом, також було скасовано і прямий приміський поїзд № 6341/6342 Хмельницький – Гусятин, який слідував з усіма зупинками. Тоді, зі слів чиновників Укрзалізниці, пояснення було тим, що нібито усі перевезення були збиткові, хоча ми прекрасно знаємо, що всі без винятку залізничні пасажирські перевезення є збитковими, збитки яких покриваються крос-субсидуванням від вантажних перевезень. Місто Гусятин, чи не єдине місто та район Тернопільської області, де пролягає залізниця що немає прямого сполученні ні з Хмельницьким, ні з Києвом. Вважаємо, що коли у 2011 році було скасовано пряме залізничне пасажирське сполучення «Київ – Гусятин – Київ», що пролягало через місто Гусятин, проблемі не приділялось увазі ні з місцевої влади, ні з Тернопільської ОДА, особливо це видніється, коли скасували з сусідніх станцій Копичинці та Чортків курсування пасажирських поїздів № 349/350 Харків – Івано-Франківськ, № 676/675 Шепетівка – Івано-Франківськ, № 351/352 Одеса – Чернівці, № 059/060 «Болгарія Експрес» Москва – Софія, і жодного поїзда не було відновлено.
На проблему пасажирського залізничного сполучення між Гусятином, Городком з Хмельницького та Києвом можна було забути, якби була адекватна альтернатива для пасажирів, що подорожують залізничним транспортом, так як автобусні перевезення які можливо хоч і швидші, однак це не той рівень комфорту, які може надати залізниця. Крім того, у наш час пасажири цінують не лише час, а й комфорт.
Опрацювавши технічні характеристики та аспекти можливості курсування групи причіпних вагонів «Київ – Городок – Гусятин», і на сьогодні це можливо наступним чином: сформувати дві групи вагонів по одному купейному та одному плацкартному вагону в кожній групі (тобто 2 состави, які матимуть схему 1К+1П), формування Структурного підрозділу «Вагонна дільниця № 1 станції Київ – Пасажирський» філії «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» що в сумі забезпечить щоденне курсування даного напрямку.
Туди: по станції Київ-Пасажирський причіплювати групу вагонів в голову фірмового поїзда № 117 «Буковина» Київ – Чернівці, та подальше прямування до вузлової станції Гречани (м. Хмельницький). По прибуттю на станцію Гречани, поїзний локомотив поїзда № 117 відчіпляє групу вагонів від складу поїзда, який після зміни напрямку руху відправиться в Чернівці, після відправки поїзного локомотива поїзда № 117 в локомотивне депо, маневровий тепловоз станції Гречани забирає групу вагонів «Київ – Гусятин» на запасну колію для звільнення вільних колій, на які прибудуть зустрічний поїзд № 118 Чернівці – Київ та № 770 Кам’янець-Подільський – Київ. Після відправлення зустрічного поїзда № 118 Чернівці – Київ, маневровий тепловоз осаджує групу вагонів «Київ – Гусятин» на вільну колію для посадки пасажирів, та о 03:11 (після прибуття поїзда № 770 К.Подільський – Київ) відправляється на Гусятин під № 618/617, або під № 967/968 (якщо у складі будуть вантажні вагони, аби не гнати лише два пасажирські вагони).
Зворотно: після прибуття поїзда № 617/618 (967/968) Гусятин – Гречани (сформований з вагонів «Гусятин – Київ»), вагони на станції біля платформи очікують прибуття поїзда № 118 Чернівці – Київ, та після його прибуття причіплюються у хвіст поїзда.
ОРІЄНТОВНИЙ РОЗКЛАД РУХУ БЕЗПЕРЕСАДКОВИХ ВАГОНІВ
№ 30 (купе), № 31 (плацкарт) сполученням КИЇВ – ГУСЯТИН
РЕЙС* № 117-617(967) – 618(968)-118
* - на дільниці «Київ – Гречани – Київ» з п. № 117/118 «Буковина» Київ – Чернівці – Київ;
* - на дільниці «Гречани – Гусятин – Гречани» самостійно під № 618/617 Гречани – Гусятин, або ж у складі вантажно-пасажирського поїзда № 968/967 Гречани – Гусятин.
ПРИБ. |
СТ. |
ВІДП. |
НАЗВА СТАНЦІЙ ЗУПИНКИ |
ПРИБ. |
СТ. |
ВІДП. |
|
|
20:05 |
КИЇВ – ПАСАЖИРСЬКИЙ |
08:08 |
|
|
20:58 |
2 |
21:00 |
ФАСТІВ – 1 |
07:03 |
2 |
07:05 |
22:08 |
2 |
22:10 |
КОЗЯТИН – 1 |
05:47 |
2 |
05:49 |
22:46 |
2 |
22:48 |
КАЛИНІВКА – 1 |
05:12 |
2 |
05:14 |
23:06 |
3 |
23:09 |
ВІННИЦЯ |
04:50 |
4 |
04:54 |
00:55 |
4 |
00:59 |
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ |
02:51 |
5 |
02:56 |
01:10 |
121 |
03:11 |
ГРЕЧАНИ |
01:22 |
79 |
02:41 |
03:55 |
2 |
03:57 |
ЯРМОЛИНЦІ |
00:38 |
2 |
00:40 |
04:21 |
10 |
04:31 |
ВІКТОРІЯ (М. ГОРОДОК) |
00:04 |
10 |
00:14 |
04:52 |
2 |
04:54 |
ЛІСОВОДИ |
23:41 |
2 |
23:43 |
05:33 |
2 |
05:35 |
ЗАКУПНЕ |
23:00 |
2 |
23:02 |
06:25 |
|
|
ГУСЯТИН |
|
|
22:11 |
Крім того зазначимо, що даний варіант пропозиції передбачає в собі швидший варіант залізничного сполучення від Києва до Городка та Гусятина, чим розклад 2010/2011 років, адже тоді група вагонів вирушала з Києва о 18:36, прибувала у Хмельницький о 01:00 ночі, чекала 4 години поїзда № 639/640 Хмельницький – Гусятин та вирушала о 05:09 і прибувала в Гусятин о 09:38, з загальним часом в дорозі 15 годин, тоді як дана пропозиція передбачає трохи більше 10 годин (загальне прискорення на 5 годин!) з урахуванням двогодинної стоянки по станції Гречани для виконання технічних операцій.
У разі призначення причіпної групи вагонів сполученням «Київ – Гусятин» вартість квитків становитиме наступну орієнтовну вартість:
НЕФІРМОВІ ВАГОНИ («Економ» без кондиціонерів та біотуалетів)
КИЇВ – ГОРОДОК (станція Вікторія) |
ПЛАЦКАРТ: 157,75* |
КУПЕ: 217,31* |
КИЇВ – ГУСЯТИН |
ПЛАЦКАРТ: 162,91* |
КУПЕ: 226,75* |
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ – ГОРОДОК (ст.Вікторія) |
ПЛАЦКАРТ: 53,44 |
КУПЕ: 82,62 |
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ – ГУСЯТИН |
ПЛАЦКАРТ: 58,58 |
КУПЕ: 92,50 |
*- з урахуванням користуванням комплектом постільної білизни (50 гривень), та двома склянками вартості гарячих напоїв зранку та вечері (20 гривень, по 10 гривень за склянку)
ФІРМОВІ ВАГОНИ 1-ГО КЛАСУ («Комфорт» нові вагони, або вагони що пройшли капітально-відновлювальний ремонт (модернізацію) з наявністю кондиціонерів та біотуалетів)
КИЇВ – ГОРОДОК (станція Вікторія) |
ПЛАЦКАРТ: 258,89* |
КУПЕ: 378,36* |
КИЇВ – ГУСЯТИН |
ПЛАЦКАРТ: 286,74* |
КУПЕ: 406,68* |
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ – ГОРОДОК (ст. Вікторія) |
ПЛАЦКАРТ: 105,11 |
КУПЕ: 220,12 |
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ – ГУСЯТИН |
ПЛАЦКАРТ: 120,19 |
КУПЕ: 238,26 |
*- урахуванням користуванням комплектом постільної білизни (50 гривень), та двома склянками вартості гарячих напоїв зранку та вечері (20 гривень, по 10 гривень за склянку)
При завантаженості хоча б на рівні 90%, за рік курсування, група нефірмових вагонів принесе прибуток в розмірі орієнтовно 10 млн. 768 тис. гривень, а якщо це буде група фірмових вагонів то прибуток від курсування складе в розмірі орієнтовно 20 млн. 783,5 тис. гривень. Для Укрзалізниці це буде прибуток (від 10,7 млн. до 20,7 млн.), а для пасажирів Гусятина та Городка більше 32 000 місць та комфортних подорожей в рік.
Варто зазначити, що експлуатаційні витрати на обслуговування двох груп причіпних вагонів сполученням «Київ – Гусятин» будуть мінімальними, тому що суттєва економія буде на тому, що на дільниці «Київ – Гречани – Київ» вагони будуть слідувати у составі поїзда № 117/118 «Буковина» Київ – Чернівці – Київ, що дозволить не задіювати окрему локомотивну тягу на дільниці протяжністю 374 кілометри. На дільниці «Гречани – Гусятин – Гречани» при задіюванні окремого маневрового тепловоза серії ЧМЕ3 або одиночного тепловоза серії М62 для «доставки» групи вагонів «Київ – Гусятин» (трансформовані в поїзд № 618/617 Гречани – Гусятин) на 106 кілометровій дільниці, обійдеться Укрзалізниці орієнтовно в 7,5 млн. гривень, однак зважаючи на прибуток в 10,7 млн. гривень (при курсуванні нефірмових вагонів) або 20,7 млн. гривень (при курсуванні фірмових вагонів), чистий дохід для Укрзалізниці становитиме в розмірі від 3,2 до 13,2 млн. гривень. Зазначу, що якщо до складу групи вагонів «Київ – Гусятин – Київ» по станції Гречани дочіплювати вантажні вагони, станції яких є призначення Вікторія та Городок, то локомотивну тягу для вантажно-пасажирського поїзда № 968/967 Гречани – Гусятин можна забезпечити за рахунок вантажних перевезень, які є прибутковими. Тому, підводячи риску, можна сказати що курсування причіпної групи вагонів сполученням «Київ – Гусятин – Київ» на сьогоднішній день буде рентабельним, при будь-яких умов, як при умов курсування нефірмових так і фірмових вагонів.
Крім того, можна сказати що заселеність на рівні 90% та більше буде гарантуватись тим, що сьогодні автобусні перевезення за маршрутами Гусятин – Київ та Городок – Київ є заповненими вщент та відповідно прибутковими, а вартість квитків становить 310 та 280 гривень відповідно.
Після поновлення курсування причіпних вагонів за маршрутом «Київ – Гусятин – Київ» багато пасажирів та жителів міст Гусятин та Городок і прилеглих до міст районів та селищ, будуть надаваги перевагу залізничному транспорті, за рахунок відносної дешевизни та комфорту, якого немає під час подорожі автобусними перевезеннями, особливо за рахунок дальніх подорожей. Крім того, на залізницю перейдуть в першу чергу і студенти ПТНЗ та ВНЗ, які навчаються у Хмельницькому, Вінниці та Києві, покриття збитків яких відшкодовує Міністерство освіти і науки України для Укрзалізниці. Крім студентів, активно залізницею і зможуть подорожувати військові з прилеглих сіл та міст Хмельниччини та Тернопільщини, що несуть службу на Донбасі, та які зможуть повертатись додому даним сполученням, після пересадки у Києві з інших потягів.
Враховуючи результати інтернет-голосування, на якому за відновлення курсування поїзду за три дні проголосувало більше 2500 громадян, підписні листи мешканців громади де зібрано понад 500 підписів та численні усні звернення мешканців Гусятинської та суміжних з нею громад просимо вивчити дане питання та посприяти у його вирішенні.
Секретар селищної ради Ігор ЛИСАК